SELECT ISSUE

Revista Romana de PEDIATRIE | Volumul LXV, Nr. 4, An 2016
ISSN 1454-0398  |  e-ISSN 2069-6175
ISSN-L 1454-0398
DOI: 10.37897/RJP

Indexată BDI  |  IDB Indexed

DOAJ
Ebsco Host - Medline
DOI - Crossref

HIGHLIGHTS

Publicarea de articole științifice

Stimați cititori, vă reamintim că autorii primi ai articolelor științifice pot acumula 80 de credite EMC în urma publicării. Dacă un articol are mai mulți autori, cele 80 de credite [...]

PREMIU NAȚIONAL AUTORI

RJP și SRPed oferă anual Premiul Național pentru Știință și Cercetare - pentru autorii celor mai bune articole științifice publicate [...]

Plagiatul – în actualitate

Tema plagiatului este tot mai mult discutată în ultima vreme. Apariția unor programe performante de căutare și identificare a similitudinilor între texte [...]

SINDROMUL STEVENS-JOHNSON (SSJ) SI NECROLIZA TOXICA EPIDERMALA DE ETIOLOGIE MEDICAMENTOASA

, , and

REZUMAT

Sindromul Stevens-Johnson (SSJ) şi necroliza toxică epidermală (NTE) sunt afecţiuni rare care apar după administrarea medicamentelor cu risc. Ambele reprezintă grade de severitate ale aceleiaşi afecţiuni şi sunt considerate urgenţe medicale, deoarece sunt potenţial letale. Sunt caracterizate prin sensibilitate cutaneomucoasă, eritem, necroză şi dezlipire buloasă similar arsurilor extinse. În continuare vă prezentăm 3 cazuri de SSJ/NTE a căror etiologie a fost, probabil, medicamentoasă (Paracetamol, Atomoxetinum, Sulfamethoxazolum + trimethoprinum), cu refacere totală după administrarea de imunoglobuline intravenos.

Cuvinte cheie: sindromul Stevens-Johnson, necroliza toxică epidermală, etiologie medicamentoasă, imunoglobuline intravenos

Full text | PDF

Leave a Reply