SELECT ISSUE

Revista Romana de PEDIATRIE | Volumul LXIV, Nr. 4, An 2015
ISSN 1454-0398  |  e-ISSN 2069-6175
ISSN-L 1454-0398
DOI: 10.37897/RJP

Indexată BDI  |  IDB Indexed

DOAJ
Ebsco Host - Medline
DOI - Crossref

HIGHLIGHTS

Publicarea de articole științifice

Stimați cititori, vă reamintim că autorii primi ai articolelor științifice pot acumula 80 de credite EMC în urma publicării. Dacă un articol are mai mulți autori, cele 80 de credite [...]

PREMIU NAȚIONAL AUTORI

RJP și SRPed oferă anual Premiul Național pentru Știință și Cercetare - pentru autorii celor mai bune articole științifice publicate [...]

Plagiatul – în actualitate

Tema plagiatului este tot mai mult discutată în ultima vreme. Apariția unor programe performante de căutare și identificare a similitudinilor între texte [...]

ULCERUL GASTRIC DUPA ADMINISTRAREA PE TERMEN SCURT DE ANTIINFLAMATOARE NESTEROIDIENE LA UN COPIL MIC – PREZENTARE DE CAZ

, , , , and

REZUMAT

Agenţii antiinflamatori nesteroidieni (AINS) produc leziuni gastrice prin intermediul a două mecanisme: iritaţia locală şi acţiunea sistemică. Un copil în vârstă de 2 ani şi 10 luni, sex feminin, a primit AINS timp de 2 zile pentru o infecţie acută a tractului respirator superior şi a prezentat vărsături în „zaţ de cafea“ o zi mai târziu. Endoscopia digestivă superioară a evidenţiat o leziune de ulcer gastric. Biopsia gastrică a fost negativă pentru infecţia cu H. pylori, iar pacienta a fost diagnosticată cu ulcer gastric acut indus de consumul de AINS în absenţa altor cauze de ulcer gastric. Ulcerele gastrice se dezvoltă foarte rar după o administrare pe termen scurt de AINS, fapt ce a determinat raportarea acestui caz. Luând în considerare atât riscurile cât şi beneficiile terapiei cu AINS, este indicat ca în cazul fiecărui pacient care trebuie să urmeze un tratament cronic cu medicamente antiinflamatorii să fie căutaţi posibilii factori de risc asociaţi.

Cuvinte cheie: medicamente antiinflamatoare nesteroidiene (AINS), ulcer gastric, copil

Full text | PDF

Leave a Reply