SELECT ISSUE

Revista Romana de PEDIATRIE | Volumul LXI, Nr. 4, An 2012
ISSN 1454-0398  |  e-ISSN 2069-6175
ISSN-L 1454-0398
DOI: 10.37897/RJP

Indexată BDI  |  IDB Indexed

DOAJ
Ebsco Host - Medline
DOI - Crossref

HIGHLIGHTS

Publicarea de articole științifice

Stimați cititori, vă reamintim că autorii primi ai articolelor științifice pot acumula 80 de credite EMC în urma publicării. Dacă un articol are mai mulți autori, cele 80 de credite [...]

PREMIU NAȚIONAL AUTORI

RJP și SRPed oferă anual Premiul Național pentru Știință și Cercetare - pentru autorii celor mai bune articole științifice publicate [...]

Plagiatul – în actualitate

Tema plagiatului este tot mai mult discutată în ultima vreme. Apariția unor programe performante de căutare și identificare a similitudinilor între texte [...]

MANIFESTARI CLINICE IN INTOXICATIA CU DENTOCALMIN

, , , and

REZUMAT

Dentocalminul este un anestezic de contact, analgezic şi antiseptic utilizat pentru tratament local în stomatologie. Intoxicaţia cu această substanţă determină manifestări clinice grave datorate lidocainei şi fenolului, principalii constituenţi activi. Prezentăm cazul unui sugar de 11 luni intoxicat accidental cu dentocalmin, internat cu stare de rău convulsiv urmat de stop cardiorespirator. A fost resuscitat şi ventilat mecanic timp de 24 ore. Evoluţia a fost favorabilă, în pofida dozei toxice mari şi a complicaţiilor survenite ca urmare a intubării orotraheale – pneumotorax, pneumomediastin şi emfizem subcutanat cervical şi toracic, copilul fiind externat după 10 zile, cu stare generală bună, fără sechele neuropsihice.

Cuvinte cheie: dentocalmin, intoxicaţie, convulsii, stop cardiorespirator, copil

Full text | PDF

Leave a Reply